Błędy danych CRC na HDD

Autor: Golibroda <ala_at_ma.asa>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 20:53:53 MET

Witam

Zaczęły pojawiać się błędy CRC danych umieszczanych na dysku. Dysk chodził
nadal.
Po jakimś czasie zdechła na nim partycja (brak dostępu do dysku jakby był
czysty).
W związku z tym, że mogłem go swobodnie sformatować dysk wyczyściłem go i
założyłem od nowa partycję z formatowaniem. Niby jest OK. Chkdsk /f na tym dysku
nie pokazuje błędów natomiast znowu pojawił sie błąd CRC.

I tutaj pytanie:

Czy dysk dogorywa ?
Co zrobić aby dogłębnie przetestować dysk (być może ukryć błędne sektory) ?
Jakich narzędzi użyć ?

Pozdrawiam
Piotr