Re: serwer dla niewielkiego intranetu

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 16:03:01 MET

Tomasz Holdowanski <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl> wrote:

> Nie chodzi mi o wydanie kasy ot, tak. Kwestia RAM i dyskow jest do
> dogadania, ale wciaz nie uslyszalem za i przeciw w kwestii czy jeden
> wiekszy dedykowany serwer, czy raczej dwa na "desktopowych"
> komponentach, moze jakies skladaki na plytach serwerowych... Liczylem

Przekleję kawałek, który niedawno pisałem w innym miejscu:

"Płyta serwerowa to przede wszystkim niska awaryjność, dobrej jakości
układy (i kondensatory), obsługa pamięci ECC, możliwość zainstalowania
więcej RAM-u, itp."

Płyty 'serwerowe' wkłada się do maszyn, które MUSZĄ działać 24/7. Jeśli
w swoim przypadku masz coś takiego, jak okienko serwisowe (np. możesz
całą noc dłubać, bo i tak nikt nie korzysta), a w dodatku jesteś na
miejscu i do ewentualnej awarii nie musisz jechać 500 km, to nie ma
sensu przepłacać za serweroweh komponenty.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/