Identyfikacja czujnikow temperatury

Autor: Tomek Banach <bez_tegotbanan_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 14 Nov 2007 - 01:29:55 MET

Witam,

http://img122.imageshack.us/img122/3474/wykresynq2.gif

Pod powyzszym adresem sa dwa wykresy temperatury przy grzaniu procesora
prime 95 i pozniejszym chlodzeniu. Jak widac dwa czujniki wskazuja
zblizone wartosci ale jednak o nieco innym przebiegu krzywej.

Kombinowalem ze czerwony wykres to temperatura rdzenia procesora (szybko
reaguje na zmiane obciazenia) a zielony to np czujnik umieszczony na
plycie pod podstawka (mam duzy wydajny radiator). W konfiguracji
speedfan'a natomiast w kolumnie "Chip" dla zielonego wykresu jest AMD
K8 a czerwony to IT8712F-J, czyli chyba odwrotnie niz kombinowalem -
tylko skad takie ksztalty wykresow temperatury.

Ot taka ciekawostka ktora mnie dzisiaj zainteresowala, generalnie mam
prace do wykonania i syntrondrom WTN (wszystko tylko nie) w pelni
rozwiniety ;)

Na koniec dobra wiadomosc dla uzytkownikow speedfan'a. W nowej,
przynajmniej dla mnie, wersji autor dodal obsluge kart nvidii. Czyli
mozna juz pomyslec o montazu pasywnie chlodzonych mocniejszych kart
graficznych.

--
Pozdrawiam
Tomek