Re: Wypasiony komputer do grafiki - jaka płyta, procek i pamięć?

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Tue 13 Nov 2007 - 08:48:26 MET

Użytkownik "Tomek Burzała" <burzala@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1ojtq69rwyb1p$.c0u3m5zxu2oh$.dlg@40tude.net...
> Muszę złożyć komputer do obróbki grafki (głównie Photoshop). Koszty są
> ważne, ale przedewszystkim liczy się stabilność i wydajność.
>
> Myślałem o czymś takim:
> Procesor - Intel Core 2 Q6600 QuadCore

Ja taki mam. Robię strony internetowe i oprócz szopa mam kilkadziesiat
okienek przeglądarek otwartych. W zasadzie 2 rdzenie wystarczą,
ale przy dzisiejszej cenie Q6600, bierz quada - starczy na dłużej.

> MB - ASUS MAXIMUS FORMULA,X38 lub ASUS STRIKER EXTREME, nForce 680i SLI
> i tu pytanie - czy lepiej inwestować w nForce czy też X38?

Nie wiem czym się różni X38 od P35. U mnie Asus P5K, z P35 właśnie.
Ogólnie polecam Intela do Intela.

> RAM - 4x2 GB szybkiej, stabilnej pamięci - to mój największy dylemat - do
> tej pory pracuję na Kingstonach HyperX CL4, ale ciekawie wyglądają też OCZ
> Technology 2x 2GB DDR2 800MHz Reaper EPP CL4-4-4 Heatpipe, a może coś
> zupełnie innego?

Ramu nigdy nie za dużo, U mnie 2 GB, bo mam XP 32 bity, które nie łyknie więcej niż
3 GB, i jak wsadzisz 4GB, to ich nie wykorzystasz.

"Lepsze" systemy (64-bitowe) mogą mieć problemy z działaniem niektórych programów
(CS3 nie powinien mieć problemó na Viście), wielu urządzeń zewnętrznych (skanery,
aparaty, drukarki, itp.) i wewnętrznych.

> Acha - wszystko będzie w dobrze wentylowanej obudowie chifteka, z
> zasilaczem Topower. Co do systemu to najprawdopodobniej Vista 64 bitowa w
> wersji Business lub Ultimate oczywiście OEM

W takich warunkach możesz Q puścić na 3,2 GHz.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB