stukanie g³owicy

Autor: PAw <mwpu_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 09:25:45 MET

Witam. Niedawno zakupi³em twardziela Seageate Barracuda SataII, 250GB,
8 Mb cache, 7200, 2 talerze i 3 g³owice. Zamontowa³em go jako dysk do
danych - na nim trzymam wszystkie pliki na których pracujê, dodatkowo
jest na nim SWAP systemowy w bootowalnym obszarze (system i programy
postawione na innym dysku)
Wszystko piêknie ³adnie, ale przy obróbce wiêkszych plików w
Photoshopie, przy bardziej zasobo¿ernych operacjach s³ychaæ stukanie
g³owicy, a w³a¶ciwie pojedynczy stuk lub dwa w momencie gdy program
zaczyna wykonywaæ operacje. Czasami stuka bez powodu, ale to raz na
pó³ godziny oko³o.
Co moze byc ewentualn± przyczyn± i jakie programy do sprawdzania dysku
i g³owicy by¶cie polecili?
Nie chcia³bym utraciæ danych, a wysylaæ do Seagate nie mam czasu, bo
pracujê na tym dysku i jest mi on potrzebny.
Pozdrawiam - Paw