Norton Ghost 2003 problem

Autor: Gregoor <gregor_at_nie_poda.maila.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 07:28:35 MET

Witam grupę

Problemów ze zrobieniem pliku *.GHO nie mam. Wszystko się fajnie udaje,
restorowanie także, pod warunkiem, że obrazy robię bezpośrednio na płytę.
Wtedy Ghost robi od razu boot'a na CD, a więc wystarczy włożyć przygotowaną
płytkę do odtwarzacza i restorowanie idzie bez kłopotów. Problem zaczyna
się, gdy robię backup jednej z partycji, na inną partycję. Wówczas są
problemy z odtworzeniem obrazu. Odtworzenie takie udaje się spod Windows -
t.j. gdy mam sprawny system i zrobię opcję Restore w Ghost. Schody zaczynają
się, gdy system wysiada - wówczas zostaję bez dyskietki startowej, bo w
nowych komputerach stacji dysków się nie montuje.

Ćwiczyłem Nortona Ghosta 2003 na różne sposoby. Próbowałem wkładać wypaloną
przez niego płytę z innym obrazem, a gdy narzędzie DOS'owe się uruchamiało
podmieniałem nośnik, w celu wskazania właściwego pliku *.GHO. Efektem jest
komunikat Ghost'a, że nośnik nieprawidłowy, gdyż nie został utworzony przez
Norton Ghost.
Czytałem trochę na grupach o przygotowaniu odpowiedniej płytki startowej.
Zrobiłem takową, przy pomocy narzędzia Norton Ghost Boot Wizard
(http://www.foto.niebuszewo.pl/ghost/Ghost_1.jpg), następnie przy użyciu
Nero wypaliłem na nośnik obraz *.GHO + boot zaczytany z dyskietki. Tak
przygotowaną płytę włożyłem do CD-ROM komputera wymagającego naprawy -
efekt: z płytki ładuje się dos'owe narzędzie Ghost - super, udało się ...
wskazuję mu plik do restorowania, po czym pojawia się komunikat, że płyta
nie została utworzona przez Norton Ghost i że dysk jest nieprawidłowy.

W Norton Ghost Boot Wizard, mam do wyboru 4 opcje przygotowania dyskietki
(http://www.foto.niebuszewo.pl/ghost/Ghost_2.jpg). Próbowałem różne opcje,
niestety żadna nie działa ...

Może ma ktoś sprawdzony sposób na zrobienie działającej bootowalnej płytki z
NortonGhost2003 oraz z image'm za pomocą NeroExpress ? Musi być na to jakiś
sposób ... Na jakiej podstawie Norton Ghost ocenia, że płyta wsadzona do CD
nie jest przez niego nagrana ?