Re: czy dwurdzeniowe procesory to przeliczenie jak 2 procesory?

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Sun 11 Nov 2007 - 20:35:08 MET

  mastik pisze:
> zapewne tak nie jest ale zastanawia mnie jak to procentowo wychodzi w
> wydajności. Przykładowo mam dwórdzeniówkę 1,5 GHz, domyślam się, że nie jest
> to tak jakbym miał "prosty" procesor 3 GHz. Chodzi mi o jak najbardziej ogólne
> uproszczenie. Stoję przed trudnym wyborem notebooka i są w zbliżonych ofertach
> cenowych dwurdzeniowe jak i jednordzeniowe. zastanawiam się jak wygląda
> porównanie wydajności choćby celerony z rodziny M4xx przewijają się

Zależy od zastosowań. Mało programów korzysta z dwóch rdzeni. System
operacyjny rozdziela poszczególne programy między rdzenie. Ale ogólnie
tendencja jest taka, że wszędzie są dwa lub cztery rdzenie. Przy
nowoczesnych systemach operacyjnych ma to sens. Zresztą taktowanie
procesora to nie wszystko, nawet przy jednym rdzeniu, liczy się cała
architektura, wielkość cache, liczba kolejek. Nie ma prostego
przełożenia z gigahercami.

wer