Re: Dyski USB 2.5"

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 08 Nov 2007 - 15:08:13 MET

Zz <no_spam@interia.eu> wrote:

>> Przeglądałem dyski USB 2,5" do laptopa
>> nie widzę nic na temat zasilania.

            Bo dyski 2,5" (prawie wszystkie) nie maja zewnetrznego zasilacza
230/12V. To poza gabarytami ich spora zaleta - bardzo ulatwia podlaczenie
i poprawia mobilnosc.

            Owszem - sporo dyskow ma w specyfikacji pobor pradu przekraczajacy te
500 mA z 1 portu USB wg specyfikacji (czesc plyt tak podaje mniej). NAwet
jesli moglyby pracowac zasilane z jednego portu to HDD 2,5" mialyby problem
z wystartowaniem tak zasilane (rozpedzenie talerzy - pobor szczytowy
pradu). Dzieki zmostkowaniu pinow zasilajacych USB w drugim porcie omijasz
to ograniczenie i nie musisz juz szukac dyskow o poborze pradu max. ponizej
500 mA jak kiedys bylo z Hitachi celowo kupowanymi wlasnie do kieszeni 2,5"

            Bo opisy w sklepach interentowych pozostawiaja zazwyczaj BARDZO wiele
do zyczenia. Albo sa zdawkowe, albo co gorsza powtarzaja typowe bledy
opisow.

            Zazwyczaj wlasnie dwoma - powod jw.

--
Pozdrawiam, Michal Bien