Re: co moglo pasc procesor czy plyta?

Autor: Psychotrop vel Grzesiek \ <psychotrop_sp_at_op.pl>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 22:28:00 MET

jest to sprzęt z czasów mojej dawnej pracy na serwisie więc napiszę moje
doświadczenia jakie miałem z tymi prockami.
z tego co opisałeś jest duża szansa że to procek.
durony jak i athlony miały sporą tendencje do palenia się, mimo
zapewnienia odpowiednich warunków pracy.
najlepszym sposobem sprawdzenia jest wyjęcie płyty i podjechanie na
jakąś giełdę komputerową, lub jakiegoś sklepu z komisem i poprosić żeby
wpięli w płytę jakiś inny procek na tym sockecie.

poza tym jak już wyciągnąłeś procek, to wyczyść dokładnie kwarc i zobacz
czy nie ma ukruszonych rogów/krawędzi.

niestety te procki miały po spaleniu się bardzo podobne objawy do
uwalonego zasilacza. z tym ze zasilacz po wyciągnięciu procesora (gdyby
był uszkodzony) powinien się tak samo zachować jak z włożonym procesorem.

fakt że płyta też może być strzelona, bo te objawy pasują do każdego z
tych podzespołów.

natomiast piszę tę "diagnozę" z doświadczenia.

p.s.
były czasy że na ok 2000 sprzedanych duronów i athlonów wracało na
serwis ok 100-200 sztuk !
w intelu uszkodzenia procesora zdarzały tylko po jakiś burzach, czy
przepięciach w sieci.

--
Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki
(wytnij _sp) psychotrop_sp@op.pl