Re: Chłodzenie BOX w AMD Athlon 64 X2

Autor: Fenio <fenio__at__autograf_kropka_pl_.de>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 20:37:41 MET

Marcin Narzynski wrote:
> W życiu nie miałem wiatraka boxowego ustawionego na 3000 rpm w moim
> 3800+ (65W).
> Dość często gram w wymagające gry. Pod pełnym obciążeniem jest tylko
> delikatny szumek, w IDLE słychać jedynie dysk twardy.

Ale 65W to nie 90W. Nawet przy 1800-2000rpm boxowy wentylator wydaje wysokie
tony co jest bardzo denerwujące jeśli w pokoju panuje cisza. Reszta
komputera jest w miare cicha (Modecom Feel III 500W, Galaxy
GF8600GTS,pasywnie chłodzony northbridge) więc ten świst wentylatora CPU
jest wyraźnie słyszalny.

> Ludzie często na siłę próbują niepotrzebnie chłodzić elementy
> komputera. Procesor może pracować w 60 st, ale niektórzy uparcie
> walczą, żeby było np. 40 st pod pełnym obciążeniem. No i potem
> narzekają, że im wyje jak odrzutowiec.

Obecnie mam w pokoju 23-25C i pod obciążeniem bez problemu temperatura
dochodzi prawie do 60C. Przeważnie 57-58C. Ale przyjdzie lato i w pokoju
będe miał 30C albo jak ostatniego lata nawet 36C. Wtedy może być problem
jeśli procesor będzie pracował przy 70C które są dla niego wartością
krytyczną według AMD.

Pozdrawiam
Fenio