RAID 1x4 cz 2x2?

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Sun 04 Nov 2007 - 20:43:27 MET

Witam!
Mam mały dylemat. Czy ktoś z Was ma może RAID 0 na 4 dyskach najlepiej
pod Vistą i zbudowany na ICH7? Miałem wcześniej konfigurację 2x2 i
było bardzo fajnie ale musiałem przejść na 2 +1x2 ;-) Myślę o
zmontowaniu RAID 0 na 4 dyskach a mam 2xWDC WD2500YS i 2xSegate
ST3250620NS + 500GB na backup i magazyn najważniejszych danych.
Pytanie: czy kontroler semi-raid nie obciąży na tyle systemu, aby
posunięcie takie straciło na wydajności? Całość ciągnie Pentium D
3.0GHz. Raid na 4 dyskach już zupełnie powinien rozwiązać problem
plików wymiany systemu jak i aplikacji. Komputer przeznaczony pod
montaż video i obróbkę dużych zdjęć.