Gforce8400/8500 a radeon9800 ?

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Sun 04 Nov 2007 - 16:58:21 MET

witam

zastanawiam sie nad zakupem karty graficznej z przeznaczeniem na
sporadyczne granie. w oko wpadła mi karta radeon 9800 za 130 zł.
Zastanawia minie wyskoka przepustowośc pamieci(20) i jak ona wpływa na
wydajność w grach. Niestety nie mam agp wiec radeon odpada.
W podobnej cenie pozostaje... nic! Wylosowałem wiec (dosłownie)najtańszą
karte z najnowszej lini geforce 8400. Cena ok 170zł PRzepustowośc
pamieci dużo niższa(6) natomiast następna karta gf8500 (270zł)w opisach
wyglada identycznie poza 128bitową pamiecią i dokładnie 2 razy wiekszą
przepustowościa(12)

Reasumując: Czy przepustowośc odgrywa kluczową role? (radeon górą) czy
znaczenie jest niewielkie(gf8400-OK. nie warto dopłacac 100zł do 8500)

Pytanie do wszystkich: jaką karte graficzną wybrac? (pcie)
Moze jakiś inny model?
Pi razy oko, max cena nie powinna przekroczyć ok 75% ceny całego
PlayStation2 :)

ToMasz