Re: niezalezny test monitorow LCD

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 04 Nov 2007 - 15:22:03 MET

ARO <not.for@ll.net> wrote:

> i nie bedzie panoramą. Wiem, ze bedzie to TN - lepsze czasy reakcji niz w
> MVA/PVA. Na razie uparlem sie na LG 1953TR za 813pln. Argumety na + : LG :)

Mam 1930B - S-IPS. Na DVI nie widzę żadnych problemów z obrazem,
równomierne podświetlenie, brak smużenia (przy kontraście 19/100 i
jasności 28/100).

> 25% praca z tekstem i grafika, glownie: czarne litery na bialym tle.

Ja mam jasne litery na ciemnym tle. Po wypełnieniu przynajmniej połowy
ekranu literkami, czyli gdy co chwilę jest zmiana czarne-białe, monitor
wyraźnie piszczy.

> Przed tym monitorem bede siedzial przede wszystkim w nocy z mala lampka
> gdzies w drugim koncu pokoju.

Ja tak mam - dobrze rozprasza światło i nie ma refleksów.

> Chcialbym aby ten monitor mial w miare
> rozsadna (precyzyjna?) mozliwosc regulacji jasnosci szczegolnie na samym
> dole zakresu - zeby nie wypalało oczu o czym naczytalem sie na tej grupie.
> Dla upierdliwcow: o przyzwyczajaniu oczu wiem i z grupy i z doswiadczenia :
> nic nie trzeba przyzwyczajac jak monitor jest wporzo.

Do swojego nie musiałem się przyzwyczajać po przesiadce z 15" CRT - ale
oprócz jakości monitora trzeba dobrze wyregulować.

> I przy okazji pytanie : jakie PRAKTYCZNE znaczenie dla uzytkownika ma
> kontrast podawany przez marketoidow : np. 2000:1 czy 5000:1 ?

Przede wszystkim LCD nie mają kontrastu jako takiego.

> To jest stosunek bieli do czerni?

Tak. A jasność to poziom czerni.

> Tzn. ze ten drugi bedzie bardziej dawał po gałach?

To, czy biały wali po oczach, zależy od punktu odniesienia owego
kontrastu, czyli od jasności.

Tak najkrócej: z dwóch monitorów o takim samym kontraście lepszy jest
ten, który ma niższą jasność.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/