Re: dwa RAIDy na różnych dyskach?

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 13:01:43 MET

gringo nastukał(a):

> Gdzieś wyczytałem, że jest możliwe postawienie kilku rodzajów RAIDa na
> różnych dyskach. Chodziło chyba mniej więcej o to, że RAID
> wykorzystywałby poszczególne partycje na dyskach a nie całe dyski. Nie
> umiem teraz jednak znaleźć żadnych informacji temat takiego właśnie raida.
>
> Moglibyście poratować jakimiś linkami do artykułów na ten temat lub w
> skrócie napisać, czy to faktycznie jest możliwe, w jakich sytuacjach ma
> sens stosowanie takiego rozwiązania, i jakich dotyczy to kontrolerów
> RAID: sprzętowych czy programowych, czy też może obu?

Intelowy MatrixRAID na płytach z moskiem ICH7R/8R/9R potrafi łączyć kilka
poziomów RAID na jednej parze dysków. System operacyjny widzi to jako kilka
osobnych dysków, na których następnie zakładasz partycje.

Ewentualnie można to zrobić za pomocą systemu operacyjnego, narzędziem do
partycjonowania dysku tworzysz odpowiednie woluminy {o ile dany OS obsługuje}

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...