Re: Z cyklu jaki pecet: wydajny, tani i cichy?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 23:36:01 MET

** meer <spam@no.thanks> wrote:

> Hmm... dwa duże wiatraki na kilkaset obrotów są u mnie niesłyszalne w ciągu
> dnia, lekko szumią w nocy.

Nie sypiam w pomieszczeniu gdzie coś szumi. Kompa trzymam w znacznej odległości
od łoża. :) Mi nie chodzi o spanie bo na ten czas to równie dobrze mogę go
wyłączyć, tylko przebywanie koło niego.

Ale celna uwaga - czyli lepsze są wiatraki duże - bo lepiej wentylują przy
mniejszych obrotach. Idąc tym tropem to lepsza będzie duża obudowa?

> To jest pierwsza rzecz, którą robię z nowym komputerem - odkręcam dysk i
> układam w domowej roboty foremce. Foremka to stelaż wykonany ze styropianu ze
> stopką bąbelkową. Stabilne, przewiewne i zero wibracji.

:)))

Ja nie wiem, te gumowe podkładki między śrubkę a obudowę to jakieś opatentowane
są, że nikt tego nie robi? Pierwszy raz widziałem to w bardzo starych
Compaqach, ale to serio działa bardzo fajnie.

Np. ten: http://home.kosmosik.net/sysinfo/

Jest całkowicie bezgłośny, niby ma wentyl itp. ale on się nie uruchamia bo nie
ma potrzeby.

Żal trochę, że to wszystko idzie w kierunku coraz większej wydajności
obliczeniowej, coraz większego hałasu przy tym nic nowego się nie dzieje. :|