Re: Różnica w wydajności laptopowych dysków?

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 22:25:55 MET

Użytkownik michalek napisał:
> Czy różnica w wydajności w stosunku do tych 5400 jest
> wyraźnie zauważalna w działaniu komputera?

Miałem okazję porównać dobry dysk 5400 RPM (Hitachi 5K100) z bardzo
dobrym 7200RPM (Seagate Momentus 7200.2). Różnica była, może nie za
bardzo oszałamiająca, ale zauważalna w szybkości startu systemu i
aplikacji, ogólnie wszystko zdecydowanie żwawiej pracowało.

> Jak patrzę na parametry, to nie różnice jakby niewielkie.
> Szybkości transferu wewnętrznego nawet porównywalne.

Testy tych dwóch dysków w HDTachu i HDTune dawały jakieś 15 MB/s różnicy
z korzyścią dla Seagate'a (45 MB/s do 60 MB/s). Czyli jakieś 30%...
Szoku nie przeżyłem, ale zauważyć się różnicę dało, i bynajmniej nie
była to autosugestia.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl