Re: z serii jakiego laptopa kupic?

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 17:53:49 MET

On Fri, 2 Nov 2007 12:54:15 +0100, "Dysiek" <niemam@com.pl> wrote:

>I jeszcze jedno - prawie wszytskie laptopy maja standardowo zainstalowana
>Viste. Czy mozna zamowic sobie wersje z XP? Czy juz moze lepiej przesiadac
>sie na Viste (w co watpie)?

Jeszcze co do używek: myślę, że kupując używkę Asusa/Acera/innych
wynalazków kupujesz zajechanego sprzęta. Kupując używkę ThinkPada
kupujesz w dalszym ciągu solidny sprzęt.

Co do Visty: Nie wiem jak to jest z ThinkPadami. Wszedłem właśnie na
stronę lenovo.com i tam w konfiguratorze można wybrać wszystkie wersje
Visty oraz Windows XP. Nie wiem jak to będzie w Polsce. Tak czy siak
ja mam Z61m który przyszedł z XP i z tego co widzę, to Lenovo cały
czas rozwija sterowniki do XP, więc nawet jak kupisz sprzęt z Vistą,
to nie będziesz miał problemu.

A np. jak kupiłem znajomej HP Pavilion z Vistą, to przejście na XP
jest bardzo kłopotliwe, bo HP nie rozwija sterowników do XP i trzeba
się gimnastykować.

Gdyby Ci się jednak zdarzyło kupić ThinkPada (tak naprawdę
jakiejkolwiek firmy komputer) z preinstalowaną Vistą i będziesz chciał
zainstalować XP, to najpierw poczytaj na google o sterownikach SATA do
XP, trybie pracy dysku AHCI oraz co z tym zrobić, aby podczas
instalacji nie mieć BSOD.

A jeśli jesteś zainteresowany ThinkPadem, to zapisz sobie te dwa
linki:

http://forum.thinkpads.com
http://thinkwiki.org/wiki/ThinkWiki

Kopalnia wiedzy na temat tych sprzętów.

I jeszcze coś. Ja swojego Z61m kupiłem na stronie laptopy.net. Zobacz,
co mają w ofercie i przyjrzyj się też Z61m. Trochę może wyjść poza
Twój budżet, ale jesli możesz dopłacić, to zachęcam. Porównaj sobie
konfiguracje, dodatki, itd (kamera, bluetooth, czytnik kart, ilośc
portów USB, OS, WiFi, WWAN, itd.) Mój Z61m ma wszystko co może tylko
laptop mieć (z wyjątkiem porty RS232, ale to jest inna historia).

A gdybyś miał do wyboru laptop (to już tak generalnie, np. jak byś
kupował używany) z mniejszym dyskiem/pamięcią za mniejsze pieniądze,
to zanim dopłacisz do większej konfiguracji sprawdź co jest taniej:
kupić lepszą konfigurację, czy samemu wymienić dysk i pamięć, bo to
się robi akurat bardzo łatwo.

--
z/svc