Re: z cyklu na ch** mi lcd

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_o2.pl>
Data: Thu 01 Nov 2007 - 15:00:13 MET

Tom01 wrote:

> monitorów CRT w ogole. Nie da się ukryć, że może 1 na 100 może trafi
> znośny,

Kwestia ceny.

> ale niestety większość napalonych na tani dobry monitor kupi
> wyeksploatowany złom. Z poziomem czerni 0,6 cd/m^2, plamami, utratą detali
> w cieniach, i innymi mało ciekawymi defektam. Zużycia kineskopu nie da się
> powstrzymać. Kilkuletni świecący 16 godzin na dobę, jest jedną nogą na
> tamtym świecie, ale niestety po podkręceniu żarzenia nie sposób tego
> stwierdzić. Świeci Panie jak nówka nieśmigana.

Szczyro prawda :P, może z wyjątkiem tych plam.

Ale, jak pisałem wyżej, kwestia ceny. Jest tak jak piszesz w przypadku cen
100-200 zł. Bywają w obrocie egzemplarze 2x droższe i młodsze, w miarę w
dobrym stanie, przynajmniej u hurtowników zbierających pozytywne opinie tak
bywa.

O dobry CRT jest trudno, tanie LCD to technologiczny złom elektroniczny,
lepsze LCD, które proponujesz wraz z ceną ponad 1600zł, mające w miarę
normalny obraz, majÄ… bardzo chorÄ… cenÄ™.

3-4 lata temu za swój CRT 19" wybuliłem ~1300 zł, używany jest intensywnie
(nieużywany tylko wtedy, gdy jestem w robocie, bo tam jest firmowy
monitor :P), działa na fabrycznych ustawieniach jasności i kontrastu do
dzisiaj (tzn. ma spory zapas możliwości rozjaśnienia obrazu, gdyby zaczął
się "wypalać")), z jakością i czytelnością obrazu, z którą ten polecany
przez Ciebie nowy i za drogi jak na swoje możliwości sprzęt może zaledwie
konkurować :P.

Jeśli za _normalny_ monitor (czyli taki raptem z normalnymi kolorami, jakie
były w CRT, i bez świecących punktów na ekranie :P, bez smużeń itp.
rewelacji) trzeba wybulić 1800 zł, to to nie jest postęp tylko pospolite
ostatnio kolejne korporacyjne złodziejskie g* i najlepiej obecnie nie
kupować nowego monitora (znacznie rozsądniej jest wydać nawet 400 zł (nie
tak w sumie dawno widywałem takie oferty) za używany, z górnej półki, CRT w
dość dobrym stanie)...

Pozdrawiam
  Gargamel

--
"In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act"
George Orwell - "1984"