Re: bezglosny dysk do laptopa

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Wed 31 Oct 2007 - 12:41:36 MET

On Sat, 27 Oct 2007 15:52:57 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

>Na pewno mniej szumią niż np. nieco starsze Hitachi Travelstary.
>U mnie nowego Momentusa 5400 ledwo co słychać i tylko w ideal-
>nie cichym pokoju. Jakikolwiek dźwięk (pisanie na klawiaturze,
>lekki szum wentylatora) zagłusza go.
>
>Przyznam jednak, że innych dysków 2.5" nie testowałem jeżeli
>chodzi o głośność.

Właśnie kilka postów niżej napisałem:

Jak ja szukałem dysku to zależało mi przede wszystkim na tym, aby był
cichy. Oryginalnie miałem w swoim ThinkPad Z61m Hitachi 100 GB 5400
rpm i był on głośny, w każdym razie - wyraźnie słyszalny. Wymieniłem
na Seagate Momentus 5400.3 100 GB 5400 rpm i już lepiej, ale słychać
było pracujące głowice. Wydajnościowo - bardzo dobry dysk jak na 5400
rpm, jeden z najszybszych w tej klasie.

Skończyłem jednak na dysku Samsung Spinpoint M80 HM160JI (160 GB, 5400
RPM, SATA), który jest najcichszy. Nie słychać nawet jak pracują
głowice. Nie jest to najlepszy dysk jeśli chodzi o wydajność (co nie
znaczy, że komputer na nim muli, w żadnym wypadku), ale najcichszy.

Ale jeśli nie jesteś przekonany do Samsunga, to z Seagate też będziesz
zadowolony. Chociaż... Samsung jest cichszy :)

--
z/svc