zielony pasek na LCD

Autor: Wojtek Sulewski <patrz_at_stopka.aa>
Data: Tue 30 Oct 2007 - 00:35:11 MET

Monitor NEC 1980FXi

Trochę dziwna sprawa - za każdym razem, po kilku godzinach używania monitora
zaczyna pojawiać się pionowy, zielony pasek po lewej stronie ekranu (na
całej wysokości). Na początku tylko delikatnie miga, z czasem staje się
coraz bardziej widoczny.

Wyłączenie monitora na jakiś czas i ponowne włączenie powoduje, że pasek
znika - im dłużej był wyłączony monitor, tym dłużej nie ma paska.

Pasek, zanim stanie się bardzo wyraźny, reaguje np. na zmianę wyświetlanego
okna (na chwilę słabnie, lub znika zupełnie), co wydaje mi się dosyć
dziwne.

Zauważyłem również, że jeśli monitor jest podłączony złączem DVI-D, to pasek
pojawia się dużo szybciej, niż w przypadku złącza analogowego.

Jest to na pewno wina monitora - sprawdzałem na różnych kartach graficznych
i systemach operacyjnych.

Zdjęcia:
http://sulewski.pl/lcd/

Czy ktoś jest w stanie rozpoznać, co się popsuło? i czy da się to samemu
naprawić?

Pozdr.,

--
Wojtek Sulewski