[Opinia] konfiguracja do zaopiniowania/ulepszenia oraz kilka pytań

Autor: Krzysztof Szatanik <dbl001.wytnij_at_na.o2.aby.doszlo.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 23:40:02 MET

Witam

        Dawno nie kupowałem komputerów i nie wiem co teraz w trawie piszczy
więc wrzucam do zaopiniowania planowaną konfigurację:

Intel Core2 Duo E4400 2,0GHz (S775) BOX
(http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=39073) 488.00

Asus P5N32-E nVidia nForce 680i SLI
(http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=34801) 698.00

GeIL Dual Ultra 2x 1GB DDR2 800 MHz
(http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=24722) 229.00

GeForce 8600 GTS Gainward Bliss 512MB TV & DVI (PCI-E)
(http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=41092) 659.00

OCZ Vindicator (http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=42917) 136.00

Chieftec BH-01B-B-B - 400W
(http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=19701) 336.00

Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis
prostopadły) (http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=41835) 249.00

Największe wątpliwości mam przy pamięci i płycie głównej.

Zamierzam iść w SLI i dołożyć za jakiś czas drugą kartę z z GF8600 GTS
(dokładnie GeForce 8600 GTS Gigabyte 256MB HDTV & DVI (PCI-E) Silent
Pipe3 http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=40628) i nie wiem czy przy
tych kartach opłaca się SLI 2x PCI-Ex16 - może o połowę tańszy Asus
P5N-E SLI nVidia nForce 650i SLI wystarczy a zaoszczędzone pieniądze
wydać na lepsze pamięci?

Druga wątpliwość - pamięć... Tutaj strzelałem w ciemno więc przyda mi
się mała pomoc co lepszego można dostać za tą cenę (lub dokładając
ewentualne zaoszczędzone pieniądze z słabszej płyty głównej).
A może zamiast od razu kupować 2x1GB kupić porządne 1GB i za miesiąc (po
następnej wypłacie) dokupić drugą kostkę?

Jak zwykle będę wdzięczny za wszystkie komentarze i pomoc.

--
K.