Mozliwie tani a dobry komputer do 1500zl, prosba o pomoc.

Autor: rom3k <rom3k2_at_wp.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 15:50:39 MET

Witam, niedlugo za okolo tydzien moze dwa, mam zamiar kupic komputer,
Dotychczas mialem Athlon 2000+, 513DDR, GF4Ti 4200.
Planuje zakupic cos do okolo 1500zl. Chodzi mi o sama jednostke.
Monitor mam, niedawno zakupiony Samsung 223BW 22' rozdz. 1680x1050
i jego bede uzywal z nowym komputerem.

Mowiac o komputerze mam na mysli :
Obudowe, dysk, plyte glowna, grafike, procesor, pamiec, zasilacz, naped.

Wiem ze na komputer do najnowszych tytulow trzeba wydac troche wiecej,
ale ja ze tak powiem mam zamiar sobie przy okazji torche pograc w to w
co w miare mozliwosci bedzie sie dalo, najbardziej mi zalezy na symulatorach
lotu, typu IL-2, Pacific Fighters, MSFS2004 ktore na moim obecnym komputerze
 na najwyzrzych detalach nie chodza idealnie.
Komputer uzywam zazwyczaj do: Internet, pakiet Office, programy CAD itp, ale
do tego
nie potrzeba zbyt dobrego komputera, wiec chcialem dobrac taki zestaw zeby
byl w miare
optymalny do gier, bo to one najbardziej tego wymagaja.
Czy z zestawu za taka kwote da sie pograc w MOH AIRBORN?

Moje zalozenia sa takie:

-dysk 160GB mi wystarczy, ( bardziej zalezy mi na szybkosci niz pojemnosci)
-zasilacz (zeby wszystko dzialalo tu nie mam pojecia)
-procesor (C2D lub Athlon X2 )
- Conajmniej 1 GB ( chyba ze starczy kasy na 2 GB)
-Grafika ( tu nie mam pojecia ale chyba na PCI-E)
-Plyta glowna ( ze zintegrowana karta dzwiekowa, LAN, i mozliwie duzo USB )
-obudowa ( wyjscia audio z przodu i z tylu, ze 2 usb z przodu,ale w miare
tania)

Teraz kilka pytan dotyczacych tego wszystkiego:

***PROCESOR:
Tutaj sie troche naczytalem roznych informacji i internecie i mam metlik w
glowie.
Ogolonie widze ze polecane sa procesory C2D, moje najwazniejsze pytanie,
co jest lepsze C2D czy dwurdzeniowe procesory Athlona? chodzi mi o modele
po podobnej cenie. Na stronie Athlona cos tam sie doczytalem ze niby intel
uzywa
w swoich procesorach przestarzalej magistrali FSB a oni stosuja juz jakies
nowsze
rozwiazania... jak to jest?
Czy wszystkie obecnie produkowane procesory dwurdzeniowe sa tez 64bitowe,
z moze jedno i drugie to to samo?
Czy lepiej miec procesor 4GHz czy dwurdzeniowey (2x2Ghz)? jak to wyglada w
wydajnosci?

***RAM:
rozumiem ze teraz poleca sie DDR2. Kiedys slyszalem o czyms takim ze
ktos ma RAM w "dualu" czy cos takiego nadal sie stosuje.
Czy lepiej miec 1GB w jednej kosci czy 2x512 i dziala to wtedy jak
odpowiednik RAID0 dla dyskow?

***DYSK:
Tutaj mam takie pytanie, jak sie ma predkosc dyskow SATAII do IDE ? bo teraz
w starym komputerze mam dysk na IDE i oczywiscie jego predkosc dzialania
pozostawia wiele do rzyczynia, zastanawiam sie czy na SATAII bedzie duza
roznica.
Czy warto kupic dwa dyski na SATAII i polaczyc w RAID0 zeby zwiekszysc
predkosc?
Bo zalezy mi na wydajnosci.

***GRAFIKA:
Tutaj koniecznie musi miec wyjscie DVI, ale pewnie wiekszosc teraz takie ma,
na co nalezy zwrocic uwage przy kupnie karty? Chcialbym zeby byla w miare
dobra,
ale nie jakas taka pazerna na prad ze musialbym kupowac drogi zasilacz.

pisalem wczesniej na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet ale nie dostalem zadnej
odpowiedzi wiec
tutaj sie zapytalem.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.