Re: Projektor z WIFI lub RJ45 ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 09:17:00 MET

Fantom pisze:
> No nie do konca. Bo wszystkie jakie znalazlem wczesniej nie maja WIFI
> wbudowanego tylko port USB do ktorego mozna podlaczyc karte WIFI. Szukam
> czegos z wbudowanym.

No ale sÄ… i z wbudowanym, bo IIRC parÄ™ sal ode mnie wisi
taki jeden. Ale nie korzystałem z tego WiFi (i nie wiem,
czy ktokolwiek korzysta).

> Hmmm. No fakt. Jezeli bedzie potzrebne dodatkowe oprogramowanie to idea sie
> pogarsza. Musze zasiegnac wiecej info jako "co" jest widoczny taki rzutnik i
> czy potzrebuje dodatkowego softu (czy tez np widziany jest jako monitor).

Jak miałoby być urządzenie *sieciowe* widziane jako monitor? ;)

Nie będzie widziany jako nic innego niż kolejny host w sieci.
Co do tego hosta zostanie przesłane -- zależy od oprogramo-
wania.

Owszem, dałoby się zrobić konwerter podłączany do D-Sub/DVI
i kodujący obraz do wysyłki siecią w konkretnym protokole.
Zaczyna to jednak przypominać "pułapkę na strusia". Jeżeli
coś się da zrobić prosto, to należy to zrobić prosto, a nie
kombinować. A prosty jest kabel ;)

> A na LAN nic nie znalazlem - ani jednego wiec chyba nie ma.

Bo to nie ma sensu. Skoro i tak trzeba kabla, to Å‚atwiej
podłączyć bezpośrednio wyjście karty graficznej. Szczególnie,
że są dostępne rozwiązania umożliwiające transmisję obrazu VGA
na duże odległości skrętką, odpada więc ciągnięcie grubego i
niewygodnego kabla. A i na kablu VGA zwykłym można paręnaście
czy nawet parędziesiąt metrów osiągnąć bez specjalnych problemów
i niewielkimi nakładami finansowymi.

|                 |  Administrator, Politechnika ÅšlÄ…ska    |