Re: Fujitsu Siemens EM77V3515AD6PL AmiloPro

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 15:13:27 MET

Dnia 26.10.2007, p.bartela@gmail.com napisał(a):

> chcę kupić taniego notebooka, przeznaczonego głównie do pracy. Chcę
> aby notebook bez problemu potrafił:
[...]
> najprawdopodobniej kupował) pojawiły się notebooki z rodziny Fujitsu
> Siemens, a wśród nich: Fujitsu Siemens EM77V3515AD6PL AmiloPro V3515
> T2450 120GB 1024MB DVDRW VHP (tu znajduje się jego opis:
> http://www.proline.pl/shop.php?prodid=FSC+EM77V3515AD6PL). W zasadzie
> większość parametrów (także cena) przemawia na korzyść FS, poza jednym
> - karta graficzna, która ma tylko 64MB RAM.

Specyfikacja tego modelu o pamięci karty graficznej mówi:
"Integrated in VIA VN896, Chrome9 HC with DirectX 9.0 3D/2D technology
shared memory
If system memory <=512MB, share memory will set 64MB automatically.
If system memory > 512MB, share memory will set 256 MB automatically"
To ad. rozmiaru, którym na Twoim miejscu, ze względu na zastosowanie jakie
podałeś, bym się nie przejmował i jeśli to możliwe, to przy większej
ilości RAMu ustawiłbym "na sztywno" przydział 64MiB.

> Biarąc pod uwagę, że mój
> stacjonarny staruszek ma nawet 128, zastanawiam się czy zakup tego
> laptopa byłby dobrym pomysłem.

Twój stacjonarny ma zapewne kartę z własną pamięcią, w tym laptopie (jak
zresztą w większości tanich) pamięć dla grafiki jest rezerwowana z pamięci
operacyjnej.

> Dlatego mam do Was pytanie, czy ów
> karta (wraz z pozostałymi elementami notebooka) zagwarantuje mi
> możliwość wykonywania pracy w zakresie wyżej opisanym oraz czy bez
> problemu (po pracy :) będę mógł oglądać na nim jakiś film (czy np.
> obraz może bardzo przycinać)?

Tak.

> Zdziwiło mnie, że przy takiej karcie
> graficznej dodawany jest do komputera system Windows Vista,

???
Niedługo Vistą będzie można dzieci straszyć, jeśli nie już. ;D
BTW. Można też kupić tego laptopa z XP - jak kto woli.

> no ale
> może nie zauważam czegoś co powinienem. Dlatego bardzo proszę o
> wszelkie sugestie.

Po specyfikacje sprzętu sięgaj do stron producentów. Nie polegaj na tym co
piszą w opisach niektórych sklepów bo zdarza się, że piszą nieprawdę lub
"półprawdę" - jak im wygodniej. Czasem wynika to z niewiedzy, czasem z
lenistwa, albo... kto ich tam wie.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/