Re: glośny komp

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 27 Oct 2007 - 23:17:11 MET DST

Max pisze:

> Ok, ale chyb apowinny byc lozyska kulkowe, a moze sie myle? W kazdym
> razie b. prosze o rade ktore zasilacze warto zakupic.. Pozdrawiam
Łożyska kulkowe są głośniejsze niż ślizgowe, ale _teoretycznie_
wytrzymalsze, a przynajmniej bardziej wytrzymałe przy większych
przeciążeniach. W praktyce dobre ślizgowe przy dobrze wyważonym śmigle
też będzie żyło długo i cicho, a marne kulkowe będzie terkotać od
początku. W dodatku w obecnych wentylatorach stosuje się olejowe - z
uwięzionym olejem wewnątrz łożyska ślizgowego, który kasuje luz i
zapewnia tłumienie drgań (a smarowanie to najmniejsza rola).