Re: Dysk zewnetrzny WiFi - jak to dziala?

Autor: DomanW <domanw_at_CUTgazeta.pl>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 19:53:20 MET DST

topek pisze:

> Znalazlem taki dysk zewnetrzny:
> http://www.pixmania.com/pl/pl/540749/art/freecom/zewnetrzny-dysk-twardy-3.html?srcid=7128&&Partenaire=ceneo&&CodePromo=oui
> lub http://www.tinyurl.pl/?gmOluHfh
>
> Zastanawialem sie, czy nie kupic takiej zabawki, tylko nie do konca moge sobie
> wyobrazic jak to dziala.
> Mamy obudowe w ktorej jest dysk twardy.
> Obudowa ma modul WiFi

odpusc sobie dysk z wifi,
najlepszym rozwiazaniem w tym wypadku bedzie naped hdd z interfejsem LAN
(Ethernet) tzw NAS,

> W domu mam juz infrastrukture wifi/lan.
> Router WiFi (linksys WRT-54GL)
> Laptop laczacy sie z routerem przez wifi
> komp stacjonarny polaczony z routerem kablem

sam mam podlaczony do routera WRT54GL naped Iomega StorCenter Network
Drive 320GB, podpinasz to do routera i jest widoczny dla wszystkich w
otoczeniu sieciowym jako dysk twardy,
ten model ma dodatkowo 2 porty USB i serwer wydruku - podpinasz do niego
drukarke i juz jest dostepna dla wszystkich nizaleznie od komputera,
dysk jest widoczny w komputerach z kartami LAN jak i WLAN ( tutaj troche
wolniej),

moim zdaniem dyski NAS z wyjsciem Ethernet sa dosyc drogie a wersja Wifi
  to juz zbyteczny koszt jesli masz juz router wifi,
np na allegro sa same kieszenie na dyski ATA/SATA z wyjsciem LAN wiec
dokladasz dysk, ktory moze juz jakis masz i sprawa z glowy jednak ja
czegos takiego nie testowalem

> topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

pozdrawiam
Domanw