Re: Jaki LCD ma optymalną rozdzielczość?

Autor: mk <REVERSE_lp.pw_at_myzskm.REMOVE>
Data: Wed 24 Oct 2007 - 11:05:01 MET DST

gotar pisze:

> To dyskutuj z Message-ID: <2007101414105200@grush.one.pl>
>
> RS twierdzi, że domyślnie jest 96 DPI. Ty twierdzisz, że windows ustawia
> automatycznie - mi się jednak wydaje, że to RS ma rację, ale dyskutował
> nie będę, bo windowsy widuję nieczęsto.

Hmmm... wydawało mi się, że Vista pobiera DPI z monitora, bo przy
przełączaniu monitorów rzeczywiście zmienia... ale po przyjrzeniu się
sprawie Vista po prostu pamięta ustawienia dla konkretnego modelu monitora.
Nie mniej czy zmiana odbywa się ręcznie, czy automatycznie to pierdółka.

> A od kiedy windows ma skalowalny interfejs?

W sporej części już Win2000, w WinXP. W Viscie zrobiono bardzo dużo, by
wspierać wysokorozdzielcze monitory, również przez aplikacje, które do
takiej pracy nie zostały przygotowane.
Skalowanie to nie tylko grafika wektorowa - odpowiednio przygotowane
bitmapy też nieźle się skalują.
Wsparcie dla wysokorozdzielczych monitorów przez system operacyjny nie
kończy się na dostarczeniu wektorowego UI.

pzdr
mk