Re: Jaki LCD ma optymalną rozdzielczość?

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Mon 22 Oct 2007 - 19:14:13 MET DST

> Nie "nie potrafi", ale tego po prostu nie robi.

Na szczęście nie trzeba korzystać z windows :) Od 4 lat windows oglądam
czasami u znajomych.
Dorzucę swoje trzy grosze do dyskusji. Sam właśnie stoję przed wyborem
nowego monitora LCD 22", chcę kupić panoramę. Powód: w tej chwili mam
stojące obok siebie monitory 15" 3:4 w dekstopie i 15,4" wide screen w
laptopie. Okazało się, że o wiele przyjemniej pracuje mi się na szerszym
pulpicie, gdzie obok aplikacji jest cały czas widoczne pionowe wąskie
okno komunikatora internetowego. Poza tym więcej mieści się na "belce" u
dołu ekranu, co przy ciągle rosnącej liczbie ikonek obok zegarka też
staje się zaletą. Czytając wypowiedzi na forach można wnioskować, że
absolutnym minimum jest 19" matryca PVA/MVA, że w żadnym razie nie
należy kupować tańszych martyc TFT/TN. Jakoś dziwnym trafem większość
oferowanych monitorów jest na tych tańszych matrycach, a ceny tych
lepszych na razie są zbyt wysokie. Już prawie byłem zdecydowany na zakup
Gateway'a 21" z matrycą S-PVA,
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=GATEWAY+FPD+2185W
  ale czytając opinie użytkowników okazało się, że jakość tych monitorów
bywa wątpliwa. Szukam więc dalej. Nie upieram się przy PVA, może być
TFT/TN, i tak będę zadowolony. Patrzę na razie za takimi monitorami. Co
o nich możecie powiedzieć?
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=HYUNDAI+22+N22WD
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=IIY+LCD+PLE2202WS-B
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=SAMSUNG+22+226BW
http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=SAMSUNG+22+225BW
Pułap cenowy to ok. 1200 zł, wymagam złącza DVI. W tej klasie cenowej
nie mam co liczyć na PVA, ani na gwarancję ZERA uszkodzonych pikseli,
zdaję sobie z tego sprawę...