Modernizacja blaszka - prosze o pomoc...

Autor: Darek F. <filonxxxl_at_poczta.fm>
Data: Mon 22 Oct 2007 - 10:21:57 MET DST

Witam

Nieuchronnie zbliza się czas modernizacji kompa.

Obecna konfiguracja:

P4 2.8 GHz (FSB 800), 1 GB RAM(Dual), 6600 GT - czyli zabytek pierwsza liga
;)

Priorytetem ma byc niestety cena ;( i przejscie na PCI-E.

Raczej na 99% 2-rdzeniowiec, bo czasami robie sporo rzeczy naraz i szlak
mnie trafia.

Zalezy mi na poprawieniu płynności i komfortu pracy (lubie np. wypalac
płytkę i jednoczesnie chodzi Excel, kilka przeglądarek, etc., wiem, wiem.).

Poza tym byloby milo gdyby w moich ulubionych tytulach gier wydajność
poprawila się co najmniej 2 krotnie.

Gierki, w które aktualnie tocze:

- Test Drive Unlimited

- Command & Conquer 3

- World in Conflict

- Supreme Commander

- X3: The Reunion

- Sims 2

- Far Cry (uwielbiam ta gre)

No i dochodzimy do sedna sprawy czyli opcje które przychodza mi do glowy
(od razu zaznacze, ze nie znam się na AMD, nigdy nie miałem doczynienia.):

1. Tylko grafika (Radek X1950XT), ale to chyba bez sensu(?), poza tym nie
poprawi się komfort pracy.

2. Cos na 939 (zostalyby pamieci), tylko co? Były X2 na 939? No i go OC ;)))
Jak cos to jaka plyta?

3. Ktorys X2 (ca. 4000 ew. 4200) na AM2 i OC go ;), tylko który i co do
tego, plyta. Itd.?

4. Najbardziej przyszlosciowo, ale i najdrozej: plyta na I35 (Asus P5K?), na
poczatek jakis 21xx lub moze 4xxx ("troche" go OC ;) ), grafa chyba 8600GT i
ze 2GB?

Milo by było, gdybym zmieścił się w ca. 1200 PLN + grosze, które wezme za
stare graty.

Ew. do wymiany będzie jeszcze zasilacz, choc jest szansa (siedzi Fortron
400, który spisuje się jak dotychczas celująco.)

Bardzo proszę o wszelkie rady i sugestie w tej sprawie, za co z gory
dziekuje

Pozdrawiam

Darek F., Bialystok