Re: Czy istnieje płytta główna... ?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 21:22:37 MET DST

Użytkownik <bajkonur@interia.pl> napisał w wiadomości
news:14c5.0000006a.470cb88e@newsgate.onet.pl...
> Witam,
>
> Szukam czegos, co dawniej istnialo, teraz juz tego nie moge znalezc...
> Otoz chodzi mi o plyte glowna ktora na raz:
>
> - bedzie obslugiwac Quad i Duo,
> - bedzie miala 5 slotow PCI (zwykle, nie PCIe)
>
> Widzial ktos cos takiego? Dawniej to byly i plyty z 6 PCI, ale teraz max
> co
> widze to 3... starsze miewaja jeszcze 4, ale z obsluga nowych procesorow
> wtedy
> ciezko...
> ktos cos poradzi ?

Rada taka sama, jak w przypadku analogicznego pytania o płyty dla AM2 -
szukaj płyty z AGP. Z oczywistych powodów płyty takie nie mają (poza bardzo
nielicznymi wyjątkami) żadnych slotów PCI-Ex, więc jesli tylko będzie to
płyta full ATX, to będzie miała 5 PCI. Dla AM2 są conajmniej dwie takie
płyty (na nForce 3 - Asrocka i Gigabyte'a), dla Intela pewnie będzie większy
wybór.
Jedyny problem to brak kart graficznych high-end dla AGP (max to
R1950/GF7900), ale ma wyjść coś nowego na AGP od Ati.