Re: IBM T40 - długość pracy na baterii

Autor: <lukasz.kociuba_at_gmail.com>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 19:45:30 MET DST

On 16 Paź, 11:16, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
> Witam,
>
> zastanawiam się nad kupnem notebooka. Dosyć ważna byłaby dla mnie
> zarówno jego mobilność, jak i "pancerność" - podróżował będzie póki co w
> plecaku, rzucać nim szczególnie jakoś nie zamierzam, ale będzie tam
> "luzem".
> Z tego co czytam dobrym pomysłem byłby IBM T40 i pokrewne - mają opinię
> trwałych, a wg producenta na baterii standardowej pracuje 5.5 godziny,
> na lekko wystającej - 7.5h. Czy jest tutaj ktoś, kto mógłby to
> potwierdzić i temu zaprzeczyć?
> [...]

Mam D610, pracuje na nim codziennie. Jest nieźle, ale obudowa mimo że
to Dell trochę trzeszczy, szczególnie przy miejscu na kratę EDGE/UMTS
(lub cokolwiek innego). Dell z aukcji nie ma wbudowanego Wi-Fi, a to
się przydaje, inaczej trzeba kartę wpychać. Wg działu IT w firmie,
gdzie pracuję, D600 miały słabszą obuowę od 610 i potrafiły się
zawiasy psuć. Z kolei kilko osób w firmie przesiadło się na D820/830 i
z powrotem wróciło do D610.
Trzeba przyznać, iż 14,1 cala jest bardzo zgrabne do noszenia. W D610
na początku trochę topornie chodził touch pad, ale go rozruszałem
(słabo reagował na dotyk). W tych używanych powinno być chyba OK. Co
do baterii to 5h może i trzyma, ale ze zintegrowaną grafiką. Gdy karta
jest oddzielna, bateria to max. 3h oszczędnej pracy (bez DVD i bez
fajerwerków graficznych oraz obliczeniowych, ot zwykły Excell, Word i
PPT, no może Outlook jeszcze; na pewno bez zaawansowancyh obliczen
matematycznych, czyli data mining czy CAD/CAM odpoda ). Sam rozważam
zakup dla żony albo Dell 600 albo T4x.
Pozdrawiam,
Luke