Re: dell c610 i druga bateria zamiast CD

Autor: Paweł Kraszewski <pawel_at_kraszewscy.net>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 09:48:32 MET DST

Bucz wrote:

> pytanie czysto techniczne bo nie mam a chcialbym wiedziec jak to dziala
> zakladamy ze mamy jedna bat. starą (trzyma 30min) a drugą nowa (trzyma
> 250min)
> a) ssa najpier z jednej baterii potem z drugiej
> b) ssa rowno (po procentach) z jedne i drugiej tak ze zawsze maja
> wyssane tyle samo procent
> c) ssa rowno po amperach - slabsza bat. padnie pierwsza

Suma energii zgromadzona w obu akumulatorach jest we wszystkich przypadkach
taka sama, więc sposób jej pobierania nie powiniem mieć wpływu na łączny
czas zużycia.

Jak podpina się sekwencyjnie - czas jest równy z definicji sumie czasów
baterii.

Jak podpina się równolegle - obciążenie rozkłada się między baterie i każda
pracuje dłużej niż samodzielnie.

Ale zawsze E(bat1) + E(bat2) = E(pożarta przez laptopa), a wszystkie E są
stałe.

BTW, gdzie i za ile kupiłeś nową bakteryjkę dh C610 i czy ona trzyma tyle na
pudełku czy w rzeczywistości?

--
 Paweł Kraszewski
 www.kraszewscy.net