Re: czy jest taka płyta: AM2, kilka "surowych" wymagań

Autor: <zielony19900WYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 17 Oct 2007 - 11:20:42 MET DST

> wszystkie pod am2 maja w postaci C'n'Q

nie jestem pewien, czy autorowi chodziło o technologię wbudowaną w procesory,
czy też chipsety płyt projektowane pod kątem oszczędzania energii. oczywiście
każdy chipset dla procków z CnQ wspiera CnQ, ale niektóre chipsety projektowane
są ze szczególnym naciskiem na oszczędzanie energii. o ile o samych "zielonych"
procesorach jest głośno, o tyle o chipsetach trochę mniej. przykładem niech
będzie M690G, czyli dostosowany do laptopów chipset 690G wzbogacony o jakiś tam
ficzer. nie wiem jednak na ile taki chipset ma zastosowanie w desktopach, i czy
w ogole produkowane są płyty ATX z takimi chipsetami.

http://www.reghardware.co.uk/2007/03/29/amd_rolls_out_mobile_690/
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/690_Chipset
http://www.xbitlabs.com/news/chipsets/display/20070329211810.html
http://www.trustedreviews.com/notebooks/news/2007/03/30/AMD-Mobile-Chipset-