Re: BROTHER - jak z eksploatacją ?

Autor: alebum <fajnysklep.wytnijmnie_at_fajnysklep.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 22:00:53 MET DST

JeRRy napisał(a):

> Rozumiem, że to odpowiedź z "podtekstem" ?
> Tanio, ale lipa? HP - drogo, ale wypas?
> Jakieś uzasadnienia?
>
> pozdr

Z tymi tuszami do Brothera w porównaniu z HP jest tak, że tak naprawdę
trochę to trudno porównać. A sprawa wygląda tak:
drukarki atramentowe HP mają wymienialne zasobniki razem z głowicami -
kończy się tusz i jak go chcesz wymienić bez nabijania, to tak naprawde
wymieniasz głowice na nową - efekt jest taki, że jest to droższe w
zakupie - tak naprawde kosztuje głowica a nie tusz (najnowsze kartridże
HP mają... 5 ml pojemności...)

W przypadku tych tuszy do drukarek Brother jest tak, że kupując tusz,
kupujesz praktycznie sam plastik z gąbką nasączoną barwnikiem. Zadnej
głowicy, elektroniki itd, więc jest to o wiele tańsze niż w przypadku
tuszy HP.

Dodatkowo tańsze w eksploatacji będą tusze brothera, ze względu na
oddzielne zasobniki z tuszami kolorowymi - jak się skończy tusz żółty,
to wymieniasz tusz żółty, a nie całą głowicę kolorową, mimo że czerwony
i niebieski jeszcze są w połowie do wykorzystania.

I jeszcze jak zastosujesz zamienniki do tych brotherow (są dostępne bez
problemu) to koszty eksploatacji będą naprawde wyraźnie mniejsze w
porównaniu z drukarkami HP.
To tyle jeśli chodzi o przewagę w kosztach eksploatacji. Natomiast
pozostaje sprawa głowicy - jak Ci padnie po jakimś czasie głowica w tej
drukarce (a padnie), to... to nie mam pojęcia ile ona kosztuje, mimo że
"siedzę w branży".
W drukarkach epson głowica jest warta mniej więcej połowę wartości
drukarki, przypuszczam że podobnie może być w brotherze.

Ale tak sobie myślę, że bez względu na to ile by kosztowała, to tańszy
będzie brother. Dodam tylko, że nic nie piszę tutaj o jakości wydruku,
bo musielibyśmy porównać konkretne modele drukarek.

Ja piernicze, ale sie rozpisalem...

--
tusze, tonery, folie do faksów
http://www.fajnysklep.pl