Re: Plyta pod AM2 z 2x IDE na pokladzie

Autor: derek <m99WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 11:31:33 MET DST

> Robbo pisze:
> > No ale nie ma juz plyt z 2 x IDE ?
>
> Na nowych chipsetach -- nie ma.

Witam, sam własnie ostatnio potrzebowałem odpowiedzi na powyższe pytanie (mam
kilka dysków twardych). Zacząłem przeglądac specyfikacje płyt i zauważyłem, że
płyty z nowymi chipsetami (np seria nvidia 5xx) mają 1xIDE.
Jakkolwiek sa płyty z 2 x IDE na AM2, mianowicie na starszym układzie nforce4
(najlepiej ultra i sli) np. DFI. Układ ma bardzo pochlebne opinie, nie wiem czy
jeszcze jest produkowany, ale płyty powinno dać się znaleźć.
Inne rozwiązanie to kupić np kartę Pci z kontrolerem IDE Pci (najczęściej są
typu Raid) z dodatkowymi dwoma gniazdami IDE. Koszt takiej karty to ok. 50 zł.
Sam mam dwie i w razie czego jedną mogę odsprzedać.
Pozdr,
derek