Re: Sony VAIO PCG-FR105 - Problem z dyskiem twardym (?)

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 13 Oct 2007 - 19:36:41 MET DST

Proces nius <to_nie_@_moj_mejl.pl> zwrócił błąd:
> Michal Kawecki pisze:

> Skoro tak to jeszcze jedno pytanie. Czy predkos obrotowa znaczaco wplywa
> na zuzycie baterii? Ten dysk, ktory padl mial pr.obr. 4200 (moze
> dlatego, ze to kilkuletni laptop). Pomyslalem, ze przy kupnie nowego
> mozna by wziasc 5400 albo 7200 nawet.

Ja zmieniałem parę miesięcy temu w Vaio właśnie z tego modelu Hitachi(*)
co piszesz na Seagate (5400 rpm), i zużycie energii jest trochę większe.
Te na 7200 mają jeszcze większe. Ciężko będzie znaleźć taki nowy dysk
który ma zużycie porównywalne z Hitachi (nawet Hitachi nowsze modele),
bo ten po prostu był bardzo oszczędny.

*) u mnie hitachi się nie popsuł, choć kilkaset reallocated sectors już
miał, po prostu chciałem coś większego i odrobinę szybszego. Stary dysk
włożyłem do kieszeni.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8