Re: bezdźwięczny PCet

Autor: mk <REVERSE_lp.pw_at_myzskm.REMOVE>
Data: Sat 13 Oct 2007 - 00:42:01 MET DST

Jacek Maciejewski pisze:

> wiesza się go na elastycznym zawieszeniu, np. na gumach. ja tak mam i
> raczej nie słyszę dysku a komp mam dosyc cichy.

Elastyczne zawieszenie tłumią dźwięki związane z pracą głowicy, ale nie
wysokiego tonu związanego z pracą talerzy dysku. Dla mnie ten dźwięk
jest bardzo upierdliwy, ale stał się takim dopiero po solidnym
wyciszeniu wentylatorów w komputerze. Teraz nie wiem, czy nie lepiej
było głośniej, ale z bardziej przyjaznym szumem, który zagłuszał ten
nieprzyjemny ton wytwarzany przez dysk.

Żeby nie było, że mam głośny dysk, bo problem ten problem jest również
ze starym dyskiem Seagate ST340016A słynącym do dziś z cichej pracy
wśród dysków 3.5''.

Chyba czas wypróbować coś w stylu wspomnianego w tym wątku scyte quiet
drive, albo przesiąść się na dyski 2.5''.

pzdr
mk