Cluster, klastry (HPC) - na Windows

Autor: .mit. [Mietek S.] <mietek.stolarz_at_SPAM.NO.onet.eu>
Data: Thu 11 Oct 2007 - 21:55:28 MET DST

Troche poczytałem o Beowulf i Mosix, ale bardziej interesuje mnie Windows.
Co prawda najpopularniejsze są clustry na Linux, Unix, ale coraz wiecej jest
małych clustrów (kilka-kilkanaście komputerów) na Windowsach (Windows
Compute Cluster Server 2003).
( http://www.microsoft.com/technet/ccs/overview.mspx i
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/ccs/default.aspx )

Pytanie czy każdy node musi być w rozwiązaniu MS Windows o tej samej
konfiguracji ? (wiem że są clustry składające się z różnych komputerów).
Jak wygląda sprawa pamięci?. Czy otrzymuje się sumę pojemności pamieci z
wszystkich komputerów node-ów ?
Czy musi być Head node (w Windows) ? Widziałem clustry bez komputera
zarządzającego ?
Jeśli nodey są o róznych konfiguracjach, to czy nie jest tak, że wydajność
np. dla czterech komputerów to 4 x wydajności najsłabszego komputera ?

--
Pozdrawiam / Kind Regards,
MS