Re: Intel Xeon QC vs Intel Core2Quad o tej samej częstotliwości ?

Autor: .mit. [Mietek S.] <mietek.stolarz_at_SPAM.NO.onet.eu>
Data: Thu 11 Oct 2007 - 18:50:08 MET DST

> Bo to towar tylko do serwerów i stacji roboczych robionych
> "na zamówienie". Rzadkość po prostu.

Wiem, że to rzadkość, ale np. na ceneo i skapiec są Xeony po 25-27 tysi, a
Itanium do tej pory nie widziałem (choć przed chwilą znalazłem
http://www.nokaut.pl/procesory/procesor-intel-itanium-2-9015.html jeden za
3000 zł, niedrogi).

Przy okazji:

Intel Core2 Quad Q6600 2,40 GHz (S775) BOX - 1000 zł

Intel Core2 Quad Extreme QX6850 3,00 GHz (S775) BOX - 3600 zł

Nie przesadzają trochę ? 1600 zł zważywszy za nowość, to byłaby cena
'akurat'.

> I słusznie, bo konfiguracje wieloprocesorowe nie mają obecnie
> w domu racji bytu, biorąc pod uwagę niskie ceny i dostępność
> procesorów dwu-, a nawet czterordzeniowych.

To w zasadzie tylko budowa cluster-a pozostaje :)

> Niedługo pewnie
> nawet ośmiordzeniowe konstrukcje będziemy mieli, podczas gdy
> wykorzystywane oprogramowanie rzadko skaluje się dobrze ponad
> dwa rdzenie nawet (jeżeli w ogóle zyskuje w systemie wielordze-
> niowym).

Nie miałem procka 4-rdzeniowego, ale mam soft (Maya, LightWave 3D, 3DS) w
którym dwa procki nieraz chodzą na 100% i grzeją się tak przez kilkanaście,
kilkadziesiat minut !

MS