Re: Intel Xeon QC vs Intel Core2Quad o tej samej częstotliwości ?

Autor: .mit. [Mietek S.] <mietek.stolarz_at_SPAM.NO.onet.eu>
Data: Thu 11 Oct 2007 - 18:10:46 MET DST

> No właśnie nie ma. Do konfiguracji wieloprocesorowych AMD
> ma Opterony (i to niektóre modele) (*), a Intel -- Xeony
> i Itanium (i też do różnych konfiguracji różne modele).
> Odmiany dla 4- i 8-procesorowych konfiguracji potrafią być
> nieźle drogie...

Zdaje się Opterony 2xx dla dwuprocesorowych i 8xx dla dwu i
więcej-procesorowych (do 8 procków).
O Itanium słyszałem, ale w życiu nie widziałem takiego cuda w żadnym
(internetowym) sklepie.

> Kiedyś VIA chciała zrobić chipset dla dwuprocesorowych P4,
> ale skończyło się na dobrych chęciach i groźnych pomrukach
> Intela.

Czyli platforma dwuprocesorowa do zastosowań domowych w zasadzie odpada, bo
wydajność/cena jest zawsze korzystniejsza dla jednoprocesorowych PC-tów (jak
sie uwzgledni ceny dwóch znacznie droższych procków, cene drogiej płyty i
droższego zasilacza, i czasem też droższych pamieci ECC).

MS