Re: Memory Remap Feature

Autor: Wojtek Malina <wojtek_malina_at_gazeta.pl>
Data: Tue 09 Oct 2007 - 20:05:21 MET DST

Użytkownik Bernard napisał:

> No właśnie temu służy, co widać. Włącza odwzorowanie pamięci > 2GB pod
> adresami >4 GB.

OK, rozumiem.

Czyli moje 4GB RAMu wlozone do plyty obslugujacej 8GB wyglada tak po
wlaczeniu MRF.

1-2 GB [||||||||||||||] zaadresowane
3-4 GB [ ] dziura
5-6 GB [||||||||||||||] zaadresowane
7-8 GB [ ] dziura

I dlatego tez Windows XP widzi jedynie pierwsze 2GB

Przy wylaczonej MRF zas ta pamiec wyglada tak:

1-2 GB [||||||||||||||] zaadresowane
3-4 GB [||||||||||||||] zaadresowane
5-6 GB [ ] dziura
7-8 GB [ ] dziura

I Windows widzi, tyle ile moze, czyli 3GB

I jest OK, jestem "zblizony" do obslugi 4GB

> Zmienić Windows na wersję 64-bitową.

Ale po co? Musze tylko rozwiazac problem, dlaczego przy MRF-disabled moj
32-bitowy Windows startujacy z przelacznikiem /PAE nie widzi 4 GB (czy
choc 3,5GB) tylko pokazuje 2,97GB.

Ale to juz NTG. Chyba, z ktos przy okazji podpowie, to dziekiz gory :)

Pozdr
WM