Asus P5K-E WiFi, C2D E6550 @3,16 i zgryz...

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 09 Oct 2007 - 10:42:20 MET DST

Witam

Nie wiem - może ktoś z Was bądzie miał jakiś pomysł, bo mnie już witki
opadają przy komputerze kumpla.

Mam mały problem z wymienioną w tytule płytą, który za diabła nie wiem,
z czego wynika. Otóż wstawiłem w nią E6550, którego udało mi się
podkręcić do 3,16 GHz. Wprawdzie wstawał nawet na 3,24 GHz, ale nie
wyrabiają mi pamięci (OCZ Platinum Rev2 CL4 4-4-15 - 4 kostki po 1GB -
przy FSB 462 MHz mają pond 900 MHz - a nie dogrzebałem się możliwości
zmiany ich ustawienia na niższą częstotliwość. Idą z dzielnikiem 1:1).

W każdym bądź razie z procesorem ustawionym na 3,16 GHz system chodzi
stabilnie (Orthos Stress Prime działał bez wyrzucenia żadnego błędu
ponad półtorej godziny). Problem pojawia się po wyłączeniu komputera i
ponownej próbie uruchomienia - ale po jakimś czasie w "odpoczynku" (typu
wyłączenie komputera na noc i uruchomienie rano).

Na dzień dobry dostaję czarny ekran - nie pojawia się nawet post test.
Po kilku / kilkunastokrotnym pacnięciu w reset, ewentualnie kompletnym
odcięciu zasilania płyty komputer się podnosi, ale z procesorem
ustawionym na nominalne taktowanie - 2,33 GHz. Tyle tylko, że post test
pokazuje także, że pamięci są jednak podkręcone. Wejście do BIOS,
wczytanie zapisanych ustawień odnośnie podkręcania, restart - i dalej
mam 2,33 GHz. Dopiero kolejne jedno czy kilka kompletnych odcięć
zasilania sprawia, że komputer w końcu rusza z taktowaniem 3,16 GHz.

Ma ktoś może pomysł, co to może być? Bo mnie już osobiście szlag
najjaśniejszy trafia. Kumpla tym bardziej - on nie z tych, co maszynę
mają 24h na dobę włączoną (jak ja).

W razie potrzeby podam oczywiście wszystkie ustawienia z BIOS.
Uprzedzając pytanie - ten sam objaw występuje przy ustawieniu taktowań
na nominalne wartości.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would      ]