LCD a częst. odświeżania

Autor: Seryozha <Seryozha_at_off.onet.eu>
Data: Tue 09 Oct 2007 - 00:05:00 MET DST

Jak właściwie należy ustawiać częstotliwość odświeżania w monitorach LCD?
Bo w CRT sprawa była jasna - im większa tym lepiej, aby wzrok się nie
męczył... (Ile tylko dał radę monitor i karta.)
Ale w LCD (chyba) jeśli podamy 60Hz to bezwładność pikseli i tak nie pozwoli
wzrokowi się zmęczyć (?)

Czy podanie większej, np. 75 Hz ma jakieś znaczenie?
A poza tym, czy nie wpływa jakoś niekorzystnie na kondycję samego monitora?

Otóż mam taki problemik, że podaję 60Hz lecz jednak w pewnych rejonach
matrycy widzę, że piksele jakby "pływają" - taka jakaś
niestabilność/drgania...
Pewnie to pochodzi z elktromagnetycznej intereferencji z siecią
energetyczną?
Jak ustawiłem na 75 Hz to już tego nie ma...

Pytam więc: ustawienie 75 Hz zamiast 60 Hz ma jakiś niekorzystny wpływ na
sam monitor?

--
Seryozha