Wybór bebechów

Autor: goto <gozwei_at_blabla.gazeta.pl>
Data: Mon 08 Oct 2007 - 16:29:44 MET DST

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem nowego komputera (bebechów do jego budowy).
Komputer będzie służył do obliczeń (jestem programistą, piszę programy
wykonujące mnóstwo obliczeń). Nie mam zamiaru grać.

Wybrałem sobie procesor Intel Q6600. Ponieważ budżet mam ograniczony
zależy mi na doborze niedrogich, ale sprawdzonych podzespołów (Płyta
Główna i Karta Graficzna):

Płyta Główna - musi mieć przynajmniej 4xSATAII z RAIDEM 0,1,5 i 4 sloty
na RAM (dźwięk i giga bitową sieć to chyba każda ma) Nie wiem jaki
chipset będzie najlepszy?

Karta Graficzna - Tania, cicha z możliwością podłączenia 2 monitorów.
Żeby miała wsparcie DX10 bo będzie obsługiwać Vistę. Też nie mam pojęcia
co się teraz kupuje...

Pytanie czy warto dokładać do ramu szybszego niż 667?

Byłbym wdzięczy za pomoc przy wyborze płyty głównej i grafiki....

Pozdrawiam,
goto