Re: reinstalacja visty w laptopie Toshiba

Autor: Miko aj Bartnicki <mikolaj.bartnicki_at_gmail.com>
Data: Sat 06 Oct 2007 - 15:02:27 MET DST

On 6 Pa , 14:33, kondi <kondi_fm_wyw...@gazeta.pl> wrote:
> myslalem, ze jest jakeis szybsze rozwiazanie :(

> a powiedz mi, w takim
> razie jak sciagne sobie system to rozumiem, ze jako kod mam wpisac to co
> napisane mam na nalepce z systemu pod spodem laptopa tak?

Tak. Instalator Visty jest jeden (jest tylko jeden rodzaj p ytki, nie
ma osobnych na wersj Home, Business etc. jak by o to w przypadku
poprzednich Windowsów).
i instaluje odpowiednia wersje systemu w zaleznosci od wpisanego kodu
(po kodzie poznaje jaka masz licencje). Mo esz tez zwróci si o pomoc
do producenta laptopa - porz dny dostawca nie powinien zostawi
klienta samemu sobie w takiej sytuacji.

> czy wtedy bede
> mogl normalnie legalnie korzystac z uaktualnien?

Moim zdaniem tak. Masz licencj na uzywanie systemu, no nik z którego
zainstalowa e jest spraw drugorzedna. Problem dostrzegam gdzie
indziej: sciagajac Viste z jakiejs sieci P2P nigdy nie masz pewnosci
co sciagnales; a moze to jakas wersja beta jest (bardzo
prawdopodobne), albo zmodyfikowana przez crackera (mniej prawdopodobne
ale wci mo liwe). Bezbieczniej moim zdaniem jest poprosic znajomego
majacego legalna plytke o kopie (np. jakiegos studenta, ktorego
uczelnia uczestniczy w programie MSDNAA).

Co mi jeszcze przychodzi do glowy: zdaje sie, ze mozna ze strony
Microsoftu pobrac Viste Business w celach testowych (pewnie na
180dni). Nie wiem jaki nosnik dostarczaja (ISO do pobrania), jesli
jakis specjalny, instalujacy tylko wersje Business testowa to kaplica,
ale jesli to zwykle ISO Visty to jestes w domu - sciagasz, klucz ktory
dostaniesz od Microsoftu olewasz i w instalatorze wpisujesz swoj.

MB