Re: Notebook w samochodzie - przetwornica czy dedykowany zasilacz?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 06 Oct 2007 - 14:43:36 MET DST

Maciek pisze:
> Jakie zalety ma korzystanie z laptopa przez dedykowany zasilacz
> samochodowy od producenta (drozszy) w porownaniu do stosowania
> standardowej przetwornicy na 230 V (tanszej) i standardowego zasilacza
> sieciowego?
Kupic dedykowany do danego laptopa (o odpowiedniej mocy, napięciu,
wydajności prądowej, aczkolwiek wcale nie "firmowy" bo są zbyt drogie)
samochodowy zasilacz. Bedzie duzo sprawniej, taniej, i wygodniej.
Odradzam tylko "zasilacze uniwersalne" z przestawianymi napięciami,
wyglądające jak chinska zabawka.
Ja za swojego 19V 4.5A dałem ~120zł, i jest tego wart. Nie grzeje się
prawie wcale, ładuje solidnie (w przeciwieństwie do chinskiego
dziadostwa, ktore po 5h jazdy nie naładowało mi aku w laptopie nawet do
połowy, bo laptop był włączony). Zewnętrznie wygląda jak zwykły zasilacz
laptopowy, tyle że ma wtyczkę do zapalniczki na kabelku.