Re: swith czy router?

Autor: ledres <lost2malp_at_opkropka.pl>
Data: Fri 05 Oct 2007 - 20:33:15 MET DST

Piotrwarez pisze:

> Musisz mieć router ze switchem i wsjo. Dobry pentagram 140zł kosztuje i do
> tego ma jeszcze radio.
> Switch może i by działał z wtyczką z modemu kablowego ale nie będzie. Za
> długo by tłumaczsyć dlaczego. Przynajmniej nie taki za 50zł a na inny nie ma
> sensu kasy wywalać. Pomyślcie chwilkę zaim zaczniecie mówić niezbyt mądre
> rzeczy. Do modemu kablowego idzie net. Z modemu komp dostaje ip - np
> publiczny ip. Ani na 2 ani na 100 kompach na raz nie będzie jednego ip -
> dlatego musi być router. Jakikolwiek. Np pentium 100Mhz bez hdd za to z
> [...]

Albo ja czegoś nie rozumiem albo Ty sie mylisz. Ja mam internet z
www.inea.pl . Mam na 100% switch a nie router (kupowany kilka ladnych
lat temu). Dziele lacze na kilka komputerow bez zadnego problemu. No
chyba ze to nie jest modem kablowy, wiem ze podlaczany do niego jest
kabel od kablowki (tak jak napisal autor watku), a wychodzi z niego
zwykla skretka, ktora podlaczam do switcha. Ale chyba jednak to jest
modem kablowy, bo wyglada identycznie jak ten tu pierwszy z gory:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Modem_kablowy

pzdr. ledres