Re: HP 9500t: Notebook z dwoma dyskami - robic RAID 0 czy uzywac dyskow oddzielnie?

Autor: szpon <szponik_at_nospam.o2.pl>
Data: Tue 02 Oct 2007 - 22:04:23 MET DST

michal pisze:
> Witam,
>
> Czy ktos moglby podzielic sie wrazeniami z pracy na notebooku ktory ma dwa
> dyski w RAID 0?
> Wyczytalem opinie ze w normalnym uzytkowaniu przyspieszenie jest marginalne.
>
> Bede instalowal W2003 Server na notebooku bo musze miec AD, i bede
> uruchamial wiele procesow na raz: IIS, MSSQL2005, AD, Office, VisualStudio,
> DynamicsAX , ale zaden z tych procesow nie bedzie przetwarzal duzej ilosci
> danych.
>
> Bede wdzieczny za jakies argumenty za/przeciw RAID.
> Aha: dyski beda 120GB 7.2kRPM.

Zależy co masz zamiar robić. RAID 0 jest spoko, przyśpieszenie jest
spore, szczególnie, że masz zamiar bawić się w IIS, MSSQL itp... Idealne
rozwiązanie dla programistów. Z drugiej strony trzeba częściej
backupować się - jak Ci padnie któryś z dysków to wszystkie dane idą się
czesać.

Nawet softwareowy RAID 0 sporo przyśpiesza transfery. Nie wiem jak w
Windows, bo nie bardzo się tam chyba softowy RAID da zrobić, ale pod
genciakiem na jednym dysku miałem transfery maksymalne rzędu 50MB/s, na
RAID 0 - 80MB/s. Na sprzętowym ale już na prawdziwym serwerze, z 10
dyskami SCSI w RAID 0 miałem transfery rzędu 330MB/s (Proliant D650, 4x
Xeon III 500)