Re: Wydajny i cichy zestaw dla programisty

Autor: Mars <marcinste_wytnijto_at_gmail.com>
Data: Tue 02 Oct 2007 - 21:05:30 MET DST

Damian pisze:
> Witam,
>
> Zamawiam komputer dla programisty i do testów - maszyna ma być wydajna
> (przede wszystkim CPU, istotna pamięć, dysk też nie powinien być najgorszy)
> oraz CICHA.
>
> Grafika mało istotna, byle by pociągnęła 1680x1050 i miała DVI.
>
> Dostałem taką propozycję - co o niej sądzicie?
>
> PROCESOR CORE 2 QUAD Q6600 2.4GHz LGA775 BOX
> ASUS P5K IP35 S775 (DDR2/PCX/GL)
> PATRIOT DDR2 2048MB PC800 DUAL 2 x 1024 CL4 EP LLK
> GIGABYTE GeForce 8600GTS 256MB DDR3/128bit TV/DVI PCI-E (675/2000)
> [...]

Witaj
Mam bardzo podobny zestaw wiec kilka słow.
Procesor - mam E6300 plus zalman 7700cu - polecam bardzo cichy spowolniony

Płyta - ta sama - bardzo dobra, ale jedna uwaga - czasami karta sieciowa
lubi sie wypiąć i trzeb aja wlaczyc i wylaczyc w Windowsie. Pozatym
plyta stabilna i godna polecenia.

Pamięci identyczne - pamietaj aby ustawic recznie timingi i napiecie w
plycie bo w trybie auto jest zle i nieststy sie sypie. 4-4-4-12 -
napiecie 2,2V. Po ustawieniu dzialaja dobrze. Nie mam uwag

Grafika - mam Gigabyte 8600 GT - nieststy porazka - jest pasywna wiec
cicha, ale jest niezbyt ostra, w porównaniu do mojego starego Saphira
ATI 9600 to znaczący krok w dół. Zalety - bezglosna, mozna sobie zagrac,
wady - ostrosc czcionek (tragedia to nie jest, ale teraz wziąlbym ATI)

Dysk Mam seagate i WD Caviar i raczej polecam Caviary bo sa szybsze, ale
ostatnio kilka mi sie posypalo (choc Seagety tez). Dzwiekowo Seagate
cichsze ale wolniejsze. Roznica w glosnosci nieistotna.

Obudowa - to najwazniejsze. Nie wiem jak Chieftec bo go nie znam, ale ja
kupielm zasilacz Corsair 520 HX
http://www.komputronik.pl/Zasilacze_do_obudow/ATX_high_end/Corsair/Zasilacz_do_obudowy_Corsair_CMPSU_520HXEU__520W/pelny,id,31688/
Polecam go z czystym sumieniem. Jest tak cichy ze kompletnie go nie
slychac. Pod obciazeniem 3D wydaje ciche dzwieki, jednak do
programowania idealny, nie uslyszysz go. Najcichszy zasilacz jaki znam.
Pozaty zbiera znakomite recenzje
Polecam do tego obudowe Thermaltake

Nie wiem jak to wychodzi cenowo, ale tak zlozony komputer jest wlasciwie
bezglosny.
W razie pytan pisz na GG: 87154
pozdrawiam