Ogólny problem z urządzeniami usb

Autor: Tomasz Dąbrowski <tadabrowski_at_gmail.com>
Data: Tue 02 Oct 2007 - 20:30:05 MET DST

Witam.

Na codzien korzystam z jedynie dwoch urzadzen usb - myszka i klawiatura.
Nie mam z nimi zadnego problemu.

Jakis czas temu pojawila sie za to ciekawa przypadlosc. Jezeli do portu
usb zostanie podpiety np pendrive, ktory powinien pracowac bez
sterownikow, system (win xp) prosi o nie. Jezeli takowych sie nie
wskaze, z urzadzenia nie mozna skorzystac. Generalnie rzadko korzystam z
pendrive'a, wiec mi to nie przeszkadzalo, ale ostatnio zakupilem drukarke.

System rozpoznaje drukarke jako urzadzenie usb, prosi o sterowniki, ale
nie akceptuje tych od producenta. Sprawdzilem na laptopie, ktory chodzi
na identycznym systemie i sterowniki dzialaja bez problemu, wiec sposob
instalacji jest napewno poprawny. Drukarke podlaczalem pod rozne porty
usb, ale zawsze jest to samo.

Czy mozliwe, ze jest to spowodowane usunieciem katalogu windows\ddlcache
oraz windows\driver cache? Przekopiowalem z powrotem jego zawartosc z
systemu z laptopa, ale nic to nie dalo. Reinstalowalem rowniez stery od
kontrolera usb, ale z podobnym skutkiem.

Mam wrazenie jakby jakis sterownik usb bedacy integralna czescia
windowsa byl uszkodzony, czego efektem sa problemy z rozpoznawaniem
nowych urzadzen usb. Czy mozna jakos odtworzyc te sterowniki bez
reinstalacji windowsa? Nie chodzi mi oczywiscie o sterowniki od plyty
glownej.

System to Windows XP SP2. Plyta glowna na nforce2.

Prosze o pomoc. Dzieki.